Stichting

Oudorperhout

Prijswinnaars foto- en tekenwedstrijd 2016

Onze stichting had dit jaar zowel een tekenwedstrijd als een fotowedstrijd georganiseerd. Omdat voor de tekenwedstrijd erg weinig deelnemers waren, hebben we in overleg met de juryleden besloten om de foto’s en tekeningen samen te voegen in één wedstrijd en de werken, als beeld, te beoordelen. Er waren totaal 86 inzendingen van 36 deelnemers. De jury bestond uit Joop Boek en Susan Waltman. De laatste maakte de prijswinnaars bekend en gaf een toelichting op de keuze van de jury. Wethouder Jan Nagengast reikte de prijzen uit.

De eerste prijs is gewonnen door Tineke Kleijweg met een prachtige foto van een meerkoet op de balkenstuw die onlangs vervangen is.(zie boven). Dus onbedoeld is het ook een historische foto geworden. Zij ontving een verrekijker Eye Witness 8x42 Sea Bird MKII, gesponsord door Cameraland.

De tweede prijs was voor Pim van Raalte met een mooie spiegeling van de wolken met de molens en hij won hiermee het boek ‘Weidevogels in een veranderend landschap’ en het kwartetspel van de Oudorperhout. De derde prijs, een fotocursus van Cameraland, ging naar Anton Kieftenburg voor zijn foto van de grutto met op de achtergrond een tractor.

Lia Hendriks won de vierde prijs - vijftig ansichtkaarten van haar foto - aangeboden door Drukkerij Noordeloos - voor de sint-jansvlinders; de vijfde prijs - FotoBoek van Joop Boek - ging naar Anton Kieftenburg  voor de fuut die zijn jong voert; Reinier Sierag won de zesde prijs - twee fotomagazines aangeboden door Techador Margits - met de zwanen bij een donkere lucht, en de zevende prijs - ons kwartetspel - ging naar Quintus van Mastrigt voor zijn intrigerende schildering. De drie genomineerden: Annelieke Bosdijk, Gerrit Snijders en Anton Kieftenburg ontvingen een insectenhotel.

Fotowedstrijd

Fotowedstrijd 1e priis  Tineke Kleijweg
Fotowedstrijd 1e priis Tineke Kleijweg
Fotowedstrijd 2e prijs  Pim van Raalte
Fotowedstrijd 2e prijs Pim van Raalte
Fotowedstrijd 3e prijs  Anton Kieftenburg
Fotowedstrijd 3e prijs Anton Kieftenburg
Fotowedstrijd 4e prijs  Lia Hendriks
Fotowedstrijd 4e prijs Lia Hendriks
Fotowedstrijd 5e prijs  Anton Kieftenburg
Fotowedstrijd 5e prijs Anton Kieftenburg
Fotowedstrijd 6e prijs. Reinier Sierag
Fotowedstrijd 7e prijs. Quintus van Mastrigt
Fotowedstrijd genomineerde   Annelieke Bosdijk
Fotowedstrijd genomineerde Annelieke Bosdijk
Fotowedstrijd genomineerde  Anton Kieftenburg
Fotowedstrijd genomineerde Anton Kieftenburg
Fotowedstrijd genomineerde  Gerrit Snijder
Fotowedstrijd genomineerde Gerrit Snijder

Molens favoriet in fotowedstrijd 2012

Van 5 tot en met 14 september 2012 waren de 25 genomineerde foto’s van de fotowedstrijd, die eerder dat jaar door onze stichting was uitgeschreven, tentoongesteld in wijkcentrum De Oever. De jury, bestaande uit de fotografen Thijs Broekkamp en Joop Boek, hadden deze geselecteerd uit ruim 250 inzendingen in de categorie volwassenen.

Vrijdagavond 14 september werden de vier prijswinnaars bekendgemaakt door de voorzitter Hans Schouten. De prijzen werden uitgereikt door Dick Mackaaij van de fotozaak

Cameraland, die de prijzen – twee digitale camera’s, een verrekijker en een fototas – ter

beschikking had gesteld.

De hoofdprijs ging naar Evelyn Visschedijk , die een van de molens door een spinnenweb met regendruppels had gefotografeerd. Met een zonsondergangfoto waarin een visser in de warme gloed bij de molens staat, won Rina Bredie de eerste prijs. De tweede en derde prijs gingen naar Anneke Gransbergen en Peter Post, die beiden sfeervolle ochtendstemmingen bij de molens in de winter fotografeerden.

De vier winnaars en de andere 21 genomineerden mochten hun door de firma Henk Noordeloos afgedrukte en ingelijste foto’s op 30x40 formaat mee naar huis nemen.

In de categorie jeugd hadden 15 jongeren foto’s ingezonden. Zij mochten allen een boek over fotografie uitzoeken.

Hoofdprijs: Evelyn Visschedijk
Eerste prijs: Rina Bredie