het prachtige weetjekwartetspel van de Oudorperhout is nu te koop bij:

Techador Margits, Oudorp
Spar de Ruyter, Oudorp
Hortus Alkmaar
Boekhandel Feijn, Alkmaar
Van der Meulen's boekhandel, Alkmaar
Weetjeskwartet Oudorperhout

Onze stichting heeft vanwege haar lustrum in 2016 een kwartetspel ontworpen. Het is niet zomaar een kwartet, maar een kwartetspel waarbij ook kennis wordt getest van alles wat er in de Oudorperhout voorkomt, een zogenaamd weetjeskwartet. Het bijzondere hiervan is dat bij het spelen je pas een kaart om een kwartet compleet te maken krijgt als je één van de vragen die de speler aan de hand van de weetjes aan je stelt kunt beantwoorden.
Dus, je vraagt aan een van de spelers: “Mag ik van jou van het kwartet weidevogels de grutto?” of "Mag ik van jou van het kwartet Molens, Molen B?". Heeft de speler de kaart, dan stelt hij een vraag aan de hand van de weetjes op de kaart, bijvoorbeeld: “Wat eet de grutto?” of “Hoeveel weegt de kap van Molen B?” Als je de vraag goed beantwoordt, mag je de kaart hebben.
Er zijn elf kwartetten van bloemen, weidevogels, moerasvogels, zoogdieren, vleermuizen, vlinders en libellen, paddenstoelen, vissen, amfibieën en ook van de molens en de historie. De foto’s zijn veelal genomen door vrienden en bekenden van de Oudorperhout en vaak ook in de Oudorperhout. De namen van de fotografen staan hieronder vermeld.
Joan Harmsen heeft de lay-out voor het kwartetspel gemaakt, en Roem Speelkaarten heeft het spel gedrukt.
klik op het affiche voor de vergroting
De fotografen:

Paul van Berkum: Grote ratelaar