Op 26 kunnen we weer vogels kijken  met de bekende Oudorpse vogelaar Hans Schouten. Wat we gaan zien is niet precies te voorspellen maar er is wel wat over te zeggen.  Als het vriest en er ligt ijs op sloot en plas zijn er de grote wakken, opengehouden door watervogels,  voornamelijk eenden zoals de wilde eend, krakeend, slobeend en andere misschien wel een wintertaling met zijn mooie gele kontje. Ze zitten bij elkaar en ze zijn mooi op de foto te zetten, vaak van dichtbij. Als het zachter weer is, zien we ganzen, verspreide eenden, groepen meerkoeten in het weiland, misschien al kieviten of een enkele zoekende grutto. Kom zelf kijken en neem eventueel een kijker en vogelboek mee. Vergeet niet je warm aan te kleden.
opgeven bij: dirk.barendregt@stichtingoudorperhout.nl

Vogel excursie – zondag 26 januari