Vleermuisexcursie op vrijdagavond 3 juni
Onze vleermuisexcursies gaan weer van start! Op vrijdag 3 juni is de eerste van het seizoen. Er komen meer dan zeven soorten vleermuizen voor in Oudorp. Dirk Barendregt neemt je mee naar de geheimen van de nacht. We starten om 21.35 uur. De excursie duurt 5 kwartier. Je kunt je aanmelden via excursies@stichtingoudorperhout.nl. Daarna ontvang je per mail de benodigde informatie.

vogelexcursie

Excursies
Gedurende het jaar worden er verschillende excursies georganiseerd. Altijd onder begeleiding van deskundigen. Vleermuizen, insecten, waterbeestjes, vogels en planten, alles komt aan bod. De excursies worden via Facebook en Instagram, nieuwsberichten op deze site en in onze nieuwsbrieven bekend gemaakt.

De komende tijd staan de volgende excursies op het programma:

2 juli – Planten (volgeboekt)

9 juli – Planten

10 juli – Insecten (volgeboekt)

6 augustus – Waterbeestjes (voor kinderen)

26 augustus – Vleermuizen

Informatie en opgeven
Voor alle excursies geldt dat onze donateurs gratis mee mogen. Wie geen donateur is, vragen we een bijdrage van € 3,- per persoon. Meer informatie vragen of inschrijven kan via excursies@stichtingoudorperhout.nl.
Geef in de mail aan met hoeveel personen je wilt komen en of je donateur bent.

Rommel opruimen

Opruimdagen
Gedurende het jaar worden er meerdere opruimdagen georganiseerd. Met een groep vrijwilligers ruimen we dan het zwerfafval op in het gebied. We verzamelen bij molen D (vanaf Oudorp de tweede molen aan je rechterhand, vanaf de Frieseweg de derde molen aan je linker hand) om 9.30 uur.

Informatie en opgeven
Voor gereedschap wordt gezorgd. Zorg zelf voor goed schoeisel en stevige kleding. We werken ongeveer 1 a 2 uur. Wil je ons helpen? Neem contact op met Marga Ott, via e-mail adres: rommel@stichtingoudorperhout.nl

Wandeling Oudorper Goud
Stichting Animo heeft een prachtige wandeling door de Oudorperhout opgesteld om optimaal van de oudste en heel bijzondere polder van Nederland te kunnen genieten. Onderweg tref je veel kijkmomenten aan die je langs prachtige planten en weidevogels voert. Deze wandeling duurt 1,5 tot 2 uur en is aangesloten op het wandelnetwerk van Noord-Holland.

Download hier de folder van Animo.