vogelexcursie

Excursies
Gedurende het jaar worden er verschillende excursies georganiseerd. Altijd onder begeleiding van deskundige mensen. Vleermuizen, insecten, waterbeestjes, vogels en planten, alles komt aan bod. De excursies worden via onze social-mediakanalen, via de nieuwsberichten op deze site en in onze e-mail nieuwsbrieven bekend gemaakt. Informatie vragen en opgeven kan bij Dirk Barendregt: dirk.barendregt@stichtingoudorperhout.nl.
De kosten zijn 3 euro per persoon. Onze donateurs mogen gratis mee.

Rommel opruimen

Opruimdagen

Gedurende het jaar worden er 3 à 4 opruimdagen georganiseerd. Met een groep vrijwilligers ruimen we dan het zwerfafval op in het gebied. We verzamelen bij molen D (vanaf Oudorp de tweede molen aan je rechterhand, vanaf de Frieseweg de derde molen aan je linker hand) om 9.30 uur. Voor gereedschap wordt gezorgd. We werken ongeveer 1 a 2 uur. Wil je ons helpen? Neem contact op met Marga Ott, via e-mail adres: rommel@stichtingoudorperhout.nl

Natuurwerkdag
De Natuurwerkdag is een landelijk evenement dat door diverse natuur- en milieuorganisaties wordt georganiseerd. Iedereen kan die dag meewerken aan het behoud en herstel van natuur en landschap. In de Oudorperhout ruimen we dan het zwerfafval op, knotten we wilgen en verrichten opknapwerk waar nodig. De eerst komende natuurwerkdag is in maart 2020. De datum maken we bekend via de website en onze social-media kanalen. Lees hier het verslag van de Natuurwerkdag op 2 november 2019.
Opgeven via e-mail: tom.vanhemert@stichtingoudorperhout.nl

Wandeling Oudorper Goud
Stichting Animo heeft een prachtige wandeling door de Oudorperhout opgesteld om optimaal van de oudste en heel bijzondere polder van Nederland te kunnen genieten. Onderweg tref je veel kijkmomenten aan die je langs prachtige planten en weidevogels voert. Deze wandeling duurt 1,5 tot 2 uur en is aangesloten op het wandelnetwerk van Noord-Holland. Download hier de folder.