Natuurwerkdag 7 november 2020
Op 7 oktober is zowel door de landelijke organisatie als door Landschap Noord-Holland, het besluit genomen dat de 20e editie van de landelijke Natuurwerkdag, vanwege de aanhoudende en alarmerende stijging van Corona besmettingen niet kan doorgaan.
Stichting Oudorperhout vindt het jammer, maar legt zich bij dit besluit neer. Wij zullen op zaterdag 6 maart 2021 weer een natuurwerkdag organiseren, indien de omstandigheden het op dat moment wel toelaten. Hopelijk mogen we jullie en jullie kinderen dan ook weer verwachten?

Lees hier het verslag van de Natuurwerkdag op 2 november 2019.

Rommel opruimen

Opruimdagen

Gedurende het jaar worden er 3 à 4 opruimdagen georganiseerd. Met een groep vrijwilligers ruimen we dan het zwerfafval op in het gebied. We verzamelen bij molen D (vanaf Oudorp de tweede molen aan je rechterhand, vanaf de Frieseweg de derde molen aan je linker hand) om 9.30 uur. Voor gereedschap wordt gezorgd. We werken ongeveer 1 a 2 uur. Wil je ons helpen? Neem contact op met Marga Ott, via e-mail adres: rommel@stichtingoudorperhout.nl

vogelexcursie

Excursies
Gedurende het jaar worden er verschillende excursies georganiseerd. Altijd onder begeleiding van deskundige mensen. Vleermuizen, insecten, waterbeestjes, vogels en planten, alles komt aan bod. De excursies worden via onze social-mediakanalen, via de nieuwsberichten op deze site en in onze e-mail nieuwsbrieven bekend gemaakt. Informatie vragen en opgeven kan bij Dirk Barendregt: dirk.barendregt@stichtingoudorperhout.nl.
De kosten zijn 3 euro per persoon. Onze donateurs mogen gratis mee. Helaas zijn de excursies in 2020 niet doorgegaan.

Wandeling Oudorper Goud
Stichting Animo heeft een prachtige wandeling door de Oudorperhout opgesteld om optimaal van de oudste en heel bijzondere polder van Nederland te kunnen genieten. Onderweg tref je veel kijkmomenten aan die je langs prachtige planten en weidevogels voert. Deze wandeling duurt 1,5 tot 2 uur en is aangesloten op het wandelnetwerk van Noord-Holland. Download hier de folder.