Natuurwerkdag 6 november 2021
Zaterdag 6 november organiseert Landschappen NL voor de 21e keer de Natuurwerkdag. Deze eerste zaterdag van november werkt jong en oud aan het behoud en herstel van natuur en landschap. Bijna 500 locaties door heel Nederland doen mee aan deze Natuurwerkdag. Ook in de Oudorperhout werken we dan samen met vrijwilligers in de natuur. We knotten wilgen en ruimen zwerfafval op.

Lees hier het verslag van de Natuurwerkdag op 2 november 2019.

In de Oudorperhout gaan we vaker aan de slag. Naast de Landelijke Natuurwerkdag werken we op meerdere dagen in de Oudorperhout. De werkzaamheden bestaan dan hoofdzakelijk uit het knotten van wilgen.
22 januari 2021
Op 22 januari werken we samen met leerlingen van het Clusius College.
Als vrijwilliger kan je naast de Natuurwerkdag ook de rest van het jaar je inzetten voor de natuur in de Oudorperhout.

Rommel opruimen

Opruimdagen
Gedurende het jaar worden er opruimdagen georganiseerd. Met een groep vrijwilligers ruimen we dan het zwerfafval op in het gebied. We verzamelen bij molen D (vanaf Oudorp de tweede molen aan je rechterhand, vanaf de Frieseweg de derde molen aan je linker hand) om 9.30 uur.
Informatie en opgeven
Voor gereedschap wordt gezorgd. Zorg zelf voor goed schoeisel en stevige kleding. We werken ongeveer 1 a 2 uur. Wil je ons helpen? Neem contact op met Marga Ott, via e-mail adres: rommel@stichtingoudorperhout.nl

vogelexcursie

Excursies
Gedurende het jaar worden er verschillende excursies georganiseerd. Altijd onder begeleiding van deskundige mensen. Vleermuizen, insecten, waterbeestjes, vogels en planten, alles komt aan bod. De excursies worden via onze social-mediakanalen, via de nieuwsberichten op deze site en in onze e-mail nieuwsbrieven bekend gemaakt.
Informatie en opgeven
Informatie vragen en opgeven kan bij Cock Smit: cock.smit@stichtingoudorperhout.nl.
De kosten zijn 3 euro per persoon. Onze donateurs mogen gratis mee. Als de corona maatregelen het toelaten beginnen we weer zo snel mogelijk met het geven van excursies.

Wandeling Oudorper Goud
Stichting Animo heeft een prachtige wandeling door de Oudorperhout opgesteld om optimaal van de oudste en heel bijzondere polder van Nederland te kunnen genieten. Onderweg tref je veel kijkmomenten aan die je langs prachtige planten en weidevogels voert. Deze wandeling duurt 1,5 tot 2 uur en is aangesloten op het wandelnetwerk van Noord-Holland.

Download hier de folder van Animo.