Binnen de grenzen van stadspark Oudorperhout zijn er veel mogelijkheden om te recreëren.

Wandelen
Stichting Animo heeft een wandeling door de Oudorperhout uitgezet. Ook makkelijk te starten vanaf station Alkmaar-Noord. Download hier de beschrijving.

Hardlopen
In de Oudorperhout is een hardlooproute van 5 km uitgezet door de gemeente Alkmaar. Het begin en eindpunt is op de Munnikenweg, hoek Kasteellaan. De route is aangegeven op houten paaltjes. Bij het begin staat ook een route bord.

wegwijzer hardlooproute

Hondenuitlaatplek
Honden zijn welkom in de Oudorperhout. Kijk hier waar de plekken zijn waar je wel en niet mag komen om je hond uit te laten.

Skate baan
Skatepark Oudorp is hét park om te skaten voor skateboarders in Alkmaar en Oudorp. Naast skateboarders komen er ook enkele BMX-fietsers, steppers en inline skaters.

Volkstuin complex – Amateurtuindersvereniging (ATV) “De Zes Wielen”
Bestaat sinds 1972. Een actieve tuinvereniging met 67 tuinen en ongeveer 75 leden. Het tuincomplex ligt middenin de Oudorperhout aan de Molenkade 9b. Kijk voor meer informatie op de website.

Diverse evenementen maken gebruik van de omgeving van de Oudorperhout:
Plus Wandel4daagse Alkmaar
De Plus Wandel4daagse Alkmaar start altijd op de derde woensdag in juni. In 2020 gaat dit evenement niet door. De 15e editie van de Plus Wandel4daagse Alkmaar vindt plaats van woensdag 16 t/m zaterdag 19 juni 2021. Inschrijven is mogelijk vanaf 23 november 2020.

Pinksterun
Het tofste hardloop evenement van Oudorp staat op de planning op vrijdag 21 mei 2021. Georganiseerd door Alkmaar Sport, gesponsord door Raadhuis creative agency. Hier vindt je meer informatie.

Ronde van Oudorp
De Ronde van Oudorp was al snel een begrip onder wielrenners na de eerste editie in 1982. Na een afwezigheid van 28 jaar keert de ronde in 2019 terug. Meer hier over lees je hier. Het parcours gaat over een klein stukje van de Munnikenweg.

JOL Oudorperhout
In Alkmaar wordt op verschillende plaatsen tijdens de zomervakantie de JOL georganiseerd. JOL staat voor Jeugd Onder Leiding. JOL Oudorperhout is één van de JOL projecten dat wordt ondersteund door Stichting Vakantiebesteding Alkmaar (SVA). JOL Oudorperhout wordt in de laatste één of twee weken van de zomervakantie organiseerd. Lees hier meer over JOL Oudorperhout.