We weten het allemaal: afval is niet goed voor de natuur. Toch zal het je verbazen wat we met elkaar rond slingeren. Even je sigaret uitmaken en weggooien; bij mooi weer een picknick in de natuur en je afval achterlaten; zakjes, blikjes, verpakkingsmateriaal…

Ze staan er wel, maar we gebruiken ze nog niet genoeg: de prullenbakken. Daarom is het helaas nog steeds noodzakelijk om er zo af en toe samen op uit te trekken en de rommel op te ruimen. Afgelopen zaterdag 6 juni was zo’n dag onder leiding van Stichting Oudorperhout en Marga Ott.
Wat was het ontzettend tof om te zien dat zoveel vrijwilligers de handen uit de mouwen staken. Een groep van 15 mensen, trok de natuur in. In groepjes van 2 à 3 personen, netjes op 1,5 meter afstand van elkaar. Ieder gewapend met handschoenen, prikstokken en vuilniszakken. Jong en oud deed mee. De jongste was zelfs 3 jaar.

En wat kom je dan zoal tegen. Rond het skatepark liggen veel sigaretten. In de bosjes achter De Vuyk is een plek waar veel bier gedronken wordt. Maar zo’n blikje blijft 50 jaar rondzwerven in de natuur. In de slootkanten vinden we veel plastic. Opvallende items waren een bijna 2 meter lange regenpijp en materiaal om je vloer mee te bekleden.

Het was een fijne en gezellige groep vrijwilligers bij elkaar. We hadden een droge ochtend en lekker een kop koffie met wat lekkers erbij. Deze super vrijwilligers hebben hun steentje bijgedragen aan een schonere natuur. Wat ontzettend fijn van jullie. Bedankt voor de hulp.

In juli en september trekken we er weer op uit om rommel op te ruimen. Vind je het ook leuk om te komen helpen? Gewoon een uurtje gezellig met elkaar…. meld je dan aan bij Marga via rommel@stichtingoudorperhout.nl

Rommel opruimen met Stichting Oudorperhout